Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشپیشنهاد سردبیرشبکه‌های اجتماعیویژه

استفاده از واتس اپ دسکتاپ بدون نیاز به گوشی موبایل

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در هفته‌های گذشته خبرهایی را درباره پشتیبانی پیام رسان WhatsApp از چند دستگاه بدون به گوشی شنیدیم. ویژگی‌ مذکور چیزی بود که از سال‌های قبل تاکنون در انتظار آن بودیم و اکنون در نسخه بتای این پیام رسان در سیستم عامل اندروید و iOS می‌توانید آن را تجربه کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که به شکل هم زمان وارد حساب کاربری واتساپ خود در چهار دستگاه مختلف شوید و برای ارسال پیام دیگر نیاز نیست که تلفن همراه شما به اینترنت متصل باشد.

آنچه که بسیار جالب به نظر می‌رسد مانع بزرگ و اصلی بر سر راه این ویژگی بود؛ یعنی پشتیبانی از رمزنگاری End to End که روی همه دستگاه‌ها و حصول اطمینان از سطح امنیتی مشابه به برنامه پیش فرض روی گوشی موبایل. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چطور از قابلیت Multi Device در نسخه بتای دسکتاپ WhatsApp استفاده کنید و برای فعالسازی و وارد شدن به برنامه بتا روی اپلیکیشن موبایل باید چه مراحلی را طی کنید. با لیون تک همراه باشید.

چطور از قابلیت Multi Device در WhatsApp Beta استفاده کنیم؟

۱- اپلیکیشن WhatsApp را باز کنید.

۲- روی منوی Overview یا آیکون سه نقطه عمودی در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

۳- گزینه Linked Devices را لمس کنید.

۴- سراغ گزینه Multi-device beta بگردید.

۵- گزینه Join beta را بزنید.

۶- با ملحق شدن به نسخه دیگر نیاز نیست که تلفن همراه شما هم زمان با نسخه دسکتاپ به اینترنت متصل باشد. گزینه Continue را بزنید تا به WhatsApp چند دستگاهه بتا (Multi Device) وصل شوید.

۷- وقتی به نسخه بتا وصل شدید؛ می‌توانید یک دستگاه جدید را به حساب کاربری خود با کلید Link a device متصل کنید. پیش از این کار، روی دستگاه جدید باید وارد سایت  web.whatsapp.com شوید.

۸- کد گوشی را وارد کرده یا از طریق اطلاعات بیومتریک احرازهویت شوید و بعد با استفاده از QR Code خوان، کد QR روی WhatsApp وب یا دسکتاپ را در دستگاه جدید اسکن و شناسایی کنید.

۹- اکنون، باید دستگاه جدید شما به حساب کاربری شما وصل شده باشد و بتوانید با این دستگاه جدید بدون نیاز به گوشی یا اتصال آن به اینترنت، کارهای خود را انجام دهید.

به همین طریق، می‌توانید تا چهار دستگاه به حساب کاربری واتساپ خود وصل کرده و همزمان در آن‌ها لاگین کنید.

آیا امکان حساب کاربری WhatsApp را روی چند تلفن همراه لاگین کرد؟

متأسفانه چند محدودیت برای استفاده از ویژگی Multi Device در واتساپ بتای جدید وجود دارد. نخست، این ویژگی فقط به یک گوشی محدود شده است. بنابراین، راهی وجود ندارد که بتوانید از یک حساب کاربری روی چند تلفن همراه استفاده کنید. همانند گذشته، برای اتصال دستگاه‌های جدید به WhatsApp خود باید از یک گوشی استفاده کنید و تنها تغییری که اعمال شده این است که دیگر در ادامه کار با دستگاه‌های دیگر و ارسال پیام، نیازی به اتصال گوشی شما به اینترنت نیست.

اگر ۱۴ روز از واتساپ روی گوشی خود استفاده نکنید؛ اتصال دستگاه‌های دیگر به آن قطع شده و باید دوباره دستگاه‌های جدید را احرازهویت و پیوند دهید. در حال حاضر ویژگی Multi Device تنها محدود به نسخه بتا است و فقط کاربرانی که بتای جدید را نصب و استفاده می‌کنند؛ به این ویژگی دسترسی خواهند داشت. اگر نسخه بتای واتسپ را نصب کرده‌اید ولی تنظیمات آن را مشاهده نمی‌کنید؛ باید اندکی صبر کنید تا این سرویس وارد فازهای بعدی شده و برای شما کاربر عزیز نیز فعالسازی شود.

چه قابلیت‌های در WhatsApp به صورت Multi Device کار نمی‌کنند؟

چون این ویژگی به تازگی شروع به کار کرده است و هنوز در مرحله بتا قرار دارد؛ چند مورد هست که هنوز روی این سرویس کار نمی‌کنند. فهرست کامل این موارد را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. مشاهده موقعیت زنده مکانی (Live Location) ممکن نخواهد بود.
  2. پین کردن چت‌ها و پیام‌ها در WhatsApp وب و دسکتاپ ممکن نخواهد بود.
  3. پیوستن، مشاهده و بازنشانی‌ها در گروه‌های نسخه تحت وب و دسکتاپ. برای این کار نیاز به نسخه گوشی دارید.
  4. ارسال پیام یا برقرار کردن تماس با فردی که از یک نسخه بسیار قدیمی WhatsApp روی گوشی استفاده می‌کند ممکن نخواهد بود.
  5. تماس از Portal یا WhatsApp دسکتاپ روی دستگاه‌های لینک شده که هنوز در ویژگی جدید WhatsApp Multi Device احرازهویت نشدند ممکن نخواهد بود.
  6. زمانی که یک حساب کاربری را در WhatsApp چند دستگاهه استفاده می‌کنید، دیگر حساب‌های کاربری شما در پورتال واتسپ کار نخواهند کرد.
  7. کاربران WhatsApp Business نمی‌توانند نام تجاری خود را ویرایش کرده یا برچسب واتساپ وب و دسکتاپ را تغییر دهند.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید استفاده از قابلیت جدید WhatsApp در نسخه بتای وب و دسکتاپ علاوه بر مزیت‌هایی که دارد می‌تواند نقاط ضعف هم داشته باشد که مسلماً تا عرضه این قابلیت به صورت نهایی همگی بر طرف خواهند شد. اگر همچنان سوال یا مشکلی در این زمینه دارید می‌توانید آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
Taha
Taha
2 سال قبل

روی گوشی آیفون نمیشه ????

دکمه بازگشت به بالا